• Skuteczne pozycjonowanie

    Gdzie promować sklep internetowy

    Wykonane w 2013 roku badanie trendów w e-commerce daje wartościowe podpowiedzi dla wszystkich działających w tej branży. Polski rynek e-commerce to zaledwie 3,5% wartości całkowitej sprzedaży detalicznej (PMD Publications). Potencjał jest więc przeogromny. Internet zdobywa corocznie coraz większą popularność, a dynamika wzrostu zwiększa się. Szczególnie warto przyjrzeć się jeszcze raczkującemu, ale mającemu ogromy potencjał rynkowi m-commerce.Jednym z wielu interesujących informacji zawartych w badaniu rynku, jedna powinna z całą pewnością zainteresować menadżerów prowadzących sklepy internetowe. Jest to odpowiedź na kluczowe pytanie – w co zainwestować, aby zarobić. Pięć najskuteczniejszych metod pokazuje poniższy wykres. Dodatkowo sposoby te są doskonale opomiarowane, więc zebrane dane pokazują rzeczywiste efekty, a nie są szacowane.Gdzie promować sklepZdecydowanie mniej efektywne marketingu naszych biznesów to:

    • social media (10%)
    • tradycyjne pasaże i katalogi (8%)
    • marketing szeptany i wirusowy (7%)
    • PR (6%)
    • bez marketingu (4%)
    • programy lojalnościowe (4%)
    • reklama wizualna (4%)
    • programy partnerskie (4%)
    • prasa (3%)
    • outdoor (2%)
    • radio (1%)
    • TV (1%)

    Inne badania pokazały, że średni czas spędzony przez Polaków w sieci jest większy niż przed ekranem telewizora. Widać, że także reklama w tym medium  jest nieefektywna.Dane pochodzą z Ecommerce Standard o krok przed konkurencją opisującego badanie przeprowadzone przez IDG Polska. Wartości zostały zaokrąglone dla zwiększenia czytelności.